REGULAMIN KORPORACJI SIGMA TAXI KOŁOBRZEG

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU OSÓB TAKSÓWKAMI OSOBOWYMI SIGMA TAXI

§1 DEFINICJE, POSTANOWIENIA OGÓLNE

Przez użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:

SIGMA TAXI oświadcza, że spełnia przewidziane przepisami prawa ustawy o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 roku, powszechnie obowiązującego wymogi pozwalające na realizację przewozów drogowych taksówkami przeznaczonymi do przewozu osób.


§2 ZAMAWIANIE PRZEWOZU

Przewóz można zarezerwować poprzez:

Podczas zamawiania przewozu należy podać dane Zamawiającego, a w przypadku, gdy przewóz jest zamawiany dla innej osoby – również dane Pasażera i miejsce jego odbioru przez Kierowcę taksówki.

W przypadku rezerwacji przewozu w sposób opisany w ust. 2b, dyspozytor centrali poinformuje Zamawiającego o dostępności taksówki oraz orientacyjnym czasie oczekiwania na przyjazd taksówki. Po potwierdzeniu przez Zamawiającego, dyspozytor kieruje taksówkę na wskazane przez Zamawiającego miejsce odbioru Pasażera.

W przypadku rezerwacji przewozu w sposób opisany w ust. 2c, Zamawiający otrzyma zwrotną wiadomość sms zawierającą potwierdzenie realizacji zlecenia oraz informację o taksówce realizującej zlecenie (nr boczny, marka i kolor taxi).

Sposób i tryb dokonywania rezerwacji przewozu za pośrednictwem Aplikacji opisany został w regulaminie aplikacji.


§3 CENNIK

Cennik usług przewozowych jest liczony za każdy przejechany kilometr i jest dostępny na stronie internetowej WWW.SIGMATAXI.KOLOBRZEG.PL

Ceny zawarte w cenniku, o którym mowa w ust.1 powyżej, mogą zostać ustalone w sposób odmienny na podstawie odrębnej umowy zawartej między Przewoźnikiem a Pasażerem.


§4 FORMY PŁATNOŚCI

Płatności za przewóz SIGMA TAXI można dokonać:

Pasażer uprawniony jest do otrzymania faktury potwierdzającej fakt wykonania na jego rzecz usługi przewozu:

Za przejazdy opłacone poprzez przedpłatę (imoje, przelew itd) Faktura zostanie wystawiona Pasażerowi maksymalnie w ciągu 7 dni od dnia opłaty za zlecenia taxi i przekazana na wskazany adres e-mail.


§5 OBOWIĄZKI KIEROWCY

Kierowca dba o bezpieczny i komfortowy przejazd Pasażera.

Kierowca w miarę możliwości pomaga Pasażerowi przy wsiadaniu lub wysiadaniu z taksówki, w tym przy załadowaniu bagażu do Pojazdu.

Kierowca może przewozić Pasażera tylko po uprzednim włączeniu taksometru.

Kierowca przestrzega przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym oraz pozostałych aktów prawnych regulujących zasady przewozu. Wszelkie naruszenia przez kierowcę przepisów ruchu drogowego podczas przewozu mogą być zgłaszane przez Pasażera na zasadach określonych w dziale Reklamacje.

Kierowca zobowiązany jest poruszać się według wskazań systemu nawigacyjnego oraz zgodnie z własną wiedzą dotyczącą topografii miasta, rozkładu najważniejszych punktów miasta oraz optymalnych dróg dojazdowych do nich, a także aktualnej sytuacji drogowej (korki, remonty). Pasażer może zażądać przejazdu trasą przez niego wskazaną lub dokonać wyboru spośród alternatywnych tras proponowanych przez Kierowcę.

Kierowca po wykonanej usłudze wystawia Pasażerowi paragon fiskalny, chyba że przejazd realizowany i opłacany jest poprzez Aplikację lub Pasażer zgłosił chęć otrzymania faktury.

Po zakończeniu przewozu Kierowca przypomina Pasażerowi o zabraniu bagażu. W przypadku zaobserwowania, iż Pasażer pozostawił rzeczy osobiste lub bagaż w pojeździe, kierowca niezwłocznie zgłasza ten fakt Dyspozytorowi, w miarę możliwości określając datę i godzinę oraz trasę pojazdu, podczas którego przedmioty zostały pozostawione.


§6 ZASADY PORZĄDKOWE DOTYCZĄCE PRZEWOZU, OBOWIĄZKI PASAŻERA

Pasażerami mogą być osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat i posiadają choćby ograniczoną zdolność do czynności prawnych oraz osoby fizyczne, które ukończyły 13 rok życia. Dzieci poniżej 13 roku życia mogą podróżować tylko pod opieką rodzica/opiekuna. Samodzielny przejazd dziecka poniżej 13 roku życia jest możliwy tylko w drodze specjalnej rezerwacji, po dokładnym ustaleniu trasy i warunków przejazdu z rodzicem/opiekunem oraz uzyskaniu jego pisemnej zgody.

Pasażer:

Kierowca może odmówić realizacji przewozu:

Kierowca ma prawo zakończyć przejazd przed dotarciem do celu i wysadzić Pasażera w najbliższym bezpiecznym miejscu, pobierając należną opłatę za przewóz w sytuacji:

Kierowca może zakończyć przejazd przed dotarciem do celu podróży w sytuacji problemów technicznych, awarii Pojazdu, nagłego zdarzenia drogowego. W sytuacji, o której mowa w zdaniu poprzednim nie pobiera się opłaty za przewóz.

Kierowca ma prawo odmówić żądaniu Pasażera co do trasy, miejsca zatrzymania się, poszczególnych manewrów lub zachowań, gdy nie spełniają one wymogów bezpieczeństwa, w szczególności naruszają przepisy ruchu drogowego.

W przypadku opóźnienia ze strony Zamawiającego w dotarciu do miejsca rozpoczęcia przewozu powyżej 5 minut lub niestawienia się Zamawiającego we wskazanym w zamówieniu przejazdu miejscu, Kierowca nie ma obowiązku czekać na Klienta.

Pasażer jest zobowiązany do zapięcia pasów bezpieczeństwa po zajęciu miejsca w Pojeździe.
Bezwzględnie zabronione jest spożywanie w Pojeździe napojów alkoholowych oraz palenie tytoniu, także e-papierosów.
W Pojeździe nie spożywa się posiłków i napojów bez zgody Kierowcy.

Bagaż inny niż podręczny, ze względów bezpieczeństwa, może być przewożony jedynie w bagażniku.

Wszelkie zdarzenia podczas przewozu oraz informacje mogące mieć wpływ na przewóz (planowane opóźnienie w dotarciu na miejsce spotkania z Kierowcą), Pasażer powinien zgłaszać Dyspozytorowi, na podany numer centrali: 530 856 856.


§7 ODPOWIEDZIALNOŚĆ TAXI4YOU I PASAŻERA

Przedmioty osobiste lub bagaż pozostawiony w pojeździe nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością F.U.H. SIGMA PARTNER. Z przedmiotami pozostawionymi w taksówce postępuje się stosownie do przepisów dotyczących rzeczy znalezionych oraz właściwych przepisów prawa przewozowego. Przedmioty osobiste lub bagaż pozostawiony w taksówce jest wydawany Pasażerowi po podaniu istotnych cech przedmiotu, umożliwiających jednoznaczną identyfikację jego właściciela, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy został przekazany właściwemu organowi.

SIGMA TAXI nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowość lub niewykonanie usługi transportu drogowego (dotyczy zarówno zleceń terminowych jak i zwykłych) w przypadku wystąpienia okoliczność siły wyższej oraz innych, niezawinionych przez SIGMA TAXI okoliczności, takich jak w szczególności:

SIGMA TAXI dołoży wszelkich starań, aby zrealizować przejazd najszybciej jak to możliwe przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa na drodze oraz przestrzegania przepisów ruchu drogowego. SIGMA TAXI nie gwarantuje jednak dotarcia przez Pasażera na miejsce docelowe w wyznaczonym lub zaplanowanym czasie.

SIGMA TAXI nie odpowiada za odwołanie kursu z przyczyn od niego niezależnych, ani za powstałe w związku z tym szkody, w tym utracone korzyści, jednak zobowiązana jest do zawiadomienia Klienta o zaistnieniu tych nadzwyczajnych okoliczności niezwłocznie i w miarę możliwości zaoferowania skierowania do Pasażera innej taksówki.

Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone Przewoźnikowi (w tym szczególnie za zniszczenia wyposażenia Pojazdu) na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie Cywilnym.

Pasażer, który niszczy lub zanieczyszcza Pojazd jest obowiązany do usunięcia szkody we własnym zakresie lub dokonania zapłaty na rzecz SIGMA TAXI LUB PRZEWOŹNIKA kwoty stanowiącej równowartość kosztów, które musi ponieść SIGMA TAXI LUB Przewoźnik w celu całkowitego naprawienia szkody.

SIGMA PARTNER jest uprawniona do dochodzenia kosztów przekraczających wysokości określone w ust. 8 powyższej, w przypadku, gdy poniosła szkodę w większej wysokości.


§8 REZYGNACJA Z USŁUGI ORAZ DOPŁATY

Rezygnacja z usługi (odstąpienie od Umowy Przewozu) przez Klienta możliwa jest tylko w przypadku gdy Pojazd przydzielony do wykonania przejazdu nie rozpocznie realizacji tego przejazdu. Rozpoczęcie realizacji przejazdu oznacza wyruszenie Pojazdu pod adres wskazany przez Klienta.

W przypadku opóźnienia wymagającego oczekiwania na Klienta dłużej niż 15 minut, Kierowca ma prawo doliczyć dopłatę w wysokości 60,00 ZŁ za każdą rozpoczętą godzinę oczekiwania na Klienta.

Rezygnację z usługi należy zgłosić odpowiednio wcześnie telefonicznie:
Dyspozytornia SIGMA TAXI: 530 856 856


§9 REKLAMACJE

Wszelkie Reklamacje wynikające z realizacji umowy przewozu należy kierować w formie mailowej na adres: kontakt@sigmataxi.kolobrzeg.pl w terminie 7 dni od zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

SIGMA TAXI rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. SIGMA TAXI ma prawo pozostawić bez rozpoznania reklamację, która niedostatecznie określa nadawcę lub uniemożliwia identyfikację przewozu, a także reklamację złożoną przez osobę trzecią, nie będącą Pasażerem.

Na wskazane w ust. 1 dane adresowe można zgłaszać także wszelkie uwagi, skargi, wnioski oraz zapytania dotyczące świadczonych przez SIGMA TAXI KOŁOBRZEG usług.


§10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się właściwe przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984r. – Prawo przewozowe, ustawy z dnia 6 września 2000 r. o transporcie drogowym oraz przepisy wykonawcze, a także ustawę z dnia 23 czerwca 1964 r. – Kodeks cywilny.

W przypadku, gdy poszczególne postanowienia Regulaminu okażą się bezskuteczne lub niewykonalne, inne postanowienia pozostają w mocy.

Regulamin i cennik SIGMA TAXI mogą podlegać zmianom. Zmieniony regulamin obowiązuje po upływie 3 dni od jego opublikowania na stronie internetowej.

Załącznikiem do niniejszego Regulaminu jest informacja dla Zamawiającego i Pasażera o przetwarzaniu jego danych osobowych.

Regulamin obowiązuje od dnia 25.08.2024r.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Obowiązek informacyjny na podstawie art. 13 RODO

1. Co to jest RODO?

RODO (ang.GDPR) to inaczej rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Nowe przepisy będą stosowane od 25 maja 2018 r.

2. Kto jest administratorem danych osobowych?

Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane dane osobowe, jest F.U.H. SIGMA PARTNER ANNA LUBIENIECKA (6711731043) z siedzibą w Szczecinie (70-806) (zwany dalej „SIGMA TAXI KOŁOBRZEG”).

3. Jak skontaktować się z nami, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych?

Dane kontaktowe:

4. W jakim celu wykorzystujemy dane?

Przetwarzamy dane ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z Tobą, dotyczącej realizacji zleconych Usług Przewozu Osób oraz wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych. Przetwarzamy też Twoje dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu SIGMA TAXI.

Dane wykorzystywane są w celu:

Dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c, f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. tzw. RODO.

5. Które dane wykorzystujemy?

Dane, które wykorzystujemy to: numer telefonu, z którego zlecona została Usługa Przewozu Osób, oraz dane o lokalizacji w chwili rozpoczęcia, zakończenia oraz w czasie trwania Usługi Przewozu Osób – dotyczy to zarówno zleceń telefonicznych, jak i internetowych, wykonanych poprzez Aplikację TAXI. Dane te będą przechowywane w czasie niezbędnym do zrealizowania wskazanych celów.

Jeżeli zlecenia Usługi Przewozu Osób realizowane są na podstawie umów z podmiotami je zlecającymi, wykorzystujemy także dane wymagane przepisami prawa do realizacji celów podatkowych i rachunkowych. Dane te przechowywane są przez administratora przez okres regulowany przepisami prawa, niezbędny do wykonania ciążących na SIGMA TAXI obowiązków prawnych.

Rozmowy telefoniczne, dotyczące obsługi zleceń Usług Przewozu Osób, są nagrywane w celu poprawy jakości usług oraz ustalenia i dochodzenia roszczeń. Nagrania te będą przechowywane w czasie niezbędnym do zrealizowania wskazanych celów, maksymalnie przez okres 6 miesięcy.

6. Zgoda na przetwarzanie danych

Przetwarzanie wskazanych powyżej danych osobowych jest niezbędne, aby móc podjąć działania na Twoje żądanie, zawrzeć i wykonać umowę zawartą z Tobą, a następnie wyświadczyć Ci usługę. Zamawiając telefonicznie lub drogą internetową Usługę Przewozu Osób zlecasz jej wykonanie, a tym samym dobrowolnie podajesz numer telefonu i dane o lokalizacji. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wskazanych celów.

Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, możemy wymagać podania innych danych niezbędnych np. ze względów rachunkowych lub podatkowych. Poza tymi przypadkami podanie danych jest dobrowolne.

7. Jakie prawa Ci przysługują?

Gwarantujemy spełnienie następujących praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania, nie podlegania zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

8. Komu udostępniamy dane osobowe?

W wyniku wypełniania obowiązków prawnych ciążących na administratorze, świadczenia usług oraz dochodzenia roszczeń dane osobowe zlecających są udostępniane podmiotom przetwarzającym, współpracującym z administratorem.

POLITYKA COOKIES

Polityka plików “Cookies” strony SIGMA TAXI KOŁOBRZEG

  1. Poprzez piki “cookies” należy rozumieć dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. W szczególności są to pliki tekstowe, zawierające nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  3. Pliki cookies przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Operator wykorzystuje te pliki do:
    • a) możliwości logowania i utrzymywania sesji użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu
    • b) dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę
    • c) do tworzenia anonimowych statystyk z wyłączeniem możliwości identyfikacji użytkownika.
  4. Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.
  5. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktach wykonawczych i aktach prawa wspólnotowego.
  6. Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. Ustawienia te mogą zostać zmienione przez Użytkownika w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę “cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenia użytkownika.
  7. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  8. Operator Serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą uniemożliwić poprawne działanie Stron Internetowych.
  9. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w trakcie składania zamówienia przez klienta jest dobrowolnie i służy jedynie do prawidłowej realizacji zlecenia taxi. Pozostałe informacje w Polityce prywatności.

SIGMA PARTNER ANNA LUBIENIECKA
NIP: 6711731043
Tel. CENTRALA TAXI: +48 530 856 856
WWW.SIGMATAXI.KOLOBRZEG.PL